Tips til hjemmeundervisning og drift af en familieforretning

Hjemmeundervisning og det at drive familievirksomhed er ikke nemt, men overraskende nok er det ikke så svært som man skulle tro. At følge en hjemmeundervisningsskema året rundt gør det helt sikkert meget nemmere, end en traditionel 9 måneders skoleplan helt sikkert ville.

Lær dine børn at være selvstændige lærende

Uanset hvilken alder dine børn er, kan du begynde at lære dem at lære selvstændigt. Dette er et væsentligt skridt til hjemmeundervisning og drift af en familievirksomhed, for der vil være tidspunkter, hvor du skal tage dig af forretningsting, og dine børn skal kunne få en opgave og holde fast i den, indtil den er afsluttet. Sørg for, at du lærer dem at det er absolut nødvendigt at stille legitime spørgsmål i forhold til at udføre arbejdet forkert.

Vær altid klar til at ændre dit hjemmeundervisning skema

En hjemmeskoleskema kan ændrer sig ret ofte, som hjemmeskolemor vil man lære, at det at leve livet er lige så meget en del af mine børns uddannelse, som skolelektioner er. Uanset om din virksomhed har travle sæsoner, eller din familie holder ferie på et andet tidspunkt af året, så hold ikke så stramt til dit hjemmeskoleskema, at du lægger unødigt stress på dig eller dine børn, eller lad din familie undgå at have kvalitetstid sammen.

Gør din familievirksomhed til en del af din hjemmeskole

At drive en familievirksomhed giver utallige muligheder for dine børn at lære! Der vil sandsynligvis være dage, hvor du ikke knækker en hjemmeskolebog, men det betyder ikke, at dine børn ikke har lært noget. Tag dig tid til at finde ud af, hvordan dine børn kan blive involveret i familievirksomheden, og medtag derefter disse ting på dine hjemmeundervisningsplaner eller i din hjemmeskoleportefølje.

Giv dig selv (og dine børn!) plads

Når man driver en familievirksomhed, går tingene ikke altid som planlagt. Det kan være at jeres forretnings hjemmeside går ned og du skal sørge for vedligeholdelse, du kan have en nødsituation, en gæst at tage sig af, eller vejret kan kræve ekstra arbejde fra dig og børnene, du bliver nødt til at give dig selv nåde til de dage, du planlagde at hjemmeskole, og det sker bare ikke . Dine børns uddannelse vil ikke blive ødelagt af at tage fra en formel hjemmeskoledag for at drive familievirksomheden. Det er de dage, hvor dine børn vil lære vigtigheden af at prioritere hver dag gennem hele livet!

At have en familievirksomhed kan inspirere din søn eller datter til at starte en lille virksomhed for sig selv. Det er et rigtig godt tegn, og en god ting, selvom du ikke tager fat på deres projekter endnu, kan det meget godt passe godt ind i jeres familievirksomhed i fremtiden.

Sørg for at dine børn vil lære utallige lektioner, der vil hjælpe dem gennem hele deres liv. Det kan være takket være en familievirksomhed at de vil have det nemmere at lære at tage tag på et hjem, tage sig af vedligeholdelsesprojekter i et hjem og følelsen af stolthed efter et veludført arbejde.

Hvis du har den rette undervisningsplan, og muligheden for at drive en familievirksomhed sammen, kan det bringe jer tættere på som familie, og det er den største gave mange nogensinde kan bede om!

Hvad er dine bedste tips til at drive en familievirksomhed, har du nogensinde tænkt på at åbne dit eget brand eller købe webshop og sælge dine produkter online?