Er dine børn klar til skolestart?

Det er den tid på året igen – den tid, hvor forældre i hele landet begynder at gå i panik over, om deres børn virkelig er klar til skolestart. Hvis du føler dig stresset, skal du ikke være bekymret – du er ikke alene.

I dette indlæg vil vi komme ind på et par tips, der kan hjælpe dig med at sikre, at dine børn er forberedt til den første skoledag.

Skolestart essentials

Først skal du tage en dyb indånding og slappe af. Husk, at alle børn er forskellige, og at der ikke findes en standardtilgang til forberedelse. Nogle børn er måske ivrige efter at starte i børnehave, mens andre måske er mere tøvende. Så længe dit barn er sundt og har fået alle de nødvendige vaccinationer, vil det sandsynligvis klare sig fint.

Tag dig derefter tid til at tale med dit barn om, hvad det kan forvente på den første skoledag. Tal om ting som f.eks. hvor de skal sidde i klassen, hvordan de skal komme i skole, og hvad de skal lave i pausen. Det kan også være nyttigt at læse historier sammen om skolestart. Det vil hjælpe dit barn til at føle sig mere tryg ved tanken om at gå i skole.

Endelig skal du sørge for, at dit barn har alle de materialer, som det har brug for til den første skoledag. Dette omfatter ting som:

• Rygsæk
  • Madkasse (vi anbefaler Pulito madkasse)
  • Penalhus
  • Drikkedunk
  • Blyanter
  • Hviskelæder
  • Linealer og vinkelmåler
  • Hæfter og mapper

Det kan betale sig at vælge miljøvenligt!

Som enhver forælder ved, kan det være lidt af et mareridt at gøre børnene klar til skole. Der er indkøbslisten, der synes at blive længere og længere, den konstante strøm af bøger og materialer, der skal købes, og selvfølgelig den uendelige søgen efter den perfekte rygsæk. I alt det kaos er det let at glemme en vigtig detalje: at vælge miljøvenlige skoleartikler.

Fra notesbøger lavet af genbrugspapir til farveblyanter lavet af sojabønner er der nu en række muligheder for forældre, der ønsker at reducere deres indvirkning på miljøet. Miljøvenlige skoleartikler er ikke kun bedre for planeten, men de er også ofte billigere end traditionelle produkter.

Så næste gang du begynder at købe ind til skolen, så tag et par minutter til at overveje nogle af de miljøvenlige muligheder, der findes. Du vil måske blive overrasket over, hvor let det er at blive grøn.

Et godt eksempel

Skolen begynder igen, og det betyder, at det er tid til at købe forsyninger. Men før du går i butikken, bør du tage dig et øjeblik til at tænke over den miljømæssige indvirkning af dine indkøb. Kig efter produkter, der er fremstillet af genbrugsmaterialer, eller vælg varer, der kan genbruges eller komposteres.

Du kan endda finde miljøvenlige skoleartikler online. FamilienGrøn.dk er en god kilde til bæredygtige ting til skolestarten.

De tilbyder en bred vifte af produkter, lige fra madkasser lavet af genanvendeligt metal til genanvendelige vandflasker. Og det bedste af det hele er, at de gør det nemt at shoppe miljøvenlige skoleartikler uden at sprænge banken. Så inden du begynder at købe ind til skolen, skal du huske at tjekke FamilienGrøn.dk ud.