Spil dig igennem skoleåret

Mange børn og unge tilbringer meget tid foran skærmen – om det er telefonen eller computeren. Her bliver der ofte spillet computerspil, men det er ikke for sjov at mange spiller computer. Der er nemlig en ny sportsgren – eSport. Det har taget verdenen med storm og mange børn og unge tilbringer derfor ekstra meget tid foran skærmen for at udvikle deres digitale evner og drømmer om at stå på den store scene og vise sine evner frem.

For at blive bedre til at spille computer, så kræver det ofte lidt mere disciplin en måske først antaget. Det kræver mere end bare at tilbringe de vågne timer foran en tændt computer. Det kræver ofte coaching – om det så er fra YouTube eller fordi man hyrer en coach. Det kan dog være svært for mange børn og unge at få god coaching, da pengene er knappet og det er en investering i fremtiden – fremtiden som man måske ikke er helt klar til at binde sig til. Der er dog løsninger – eSport Efterskoler.

Efterskoler med fokus på gaming

En god mulighed for mange unge at få erfaring med gaming på et højere niveau er igennem en eSport efterskole. På en eSport efterskole bliver du ofte undervist i gaming på høj plan. Det vil sige at der er gaming sessioner med resten af holdet, hvor man lærer om alt fra strategi, teknik og personlig udvikling. Det er nemlig som alle andre sportsgrene, man kommer ikke sovende til gode resultater, men med den rette undervisning, så kan man komme langt.

Krav til efterskolen

Det kan være svært at finde præcis den eSport efterskole, som passer til ens behov. Der er dog en række krav, som du let kan sætte dig til efterskolen, for at sikre dig at du får det meste ud af det ellers korte skoleår.

Fokusér på et spil

Find en efterskole, hvor du kan fokusere på at blive god til ét spil. Det er nødvendigt at finde det spil, som man ønsker at blive god til, da der er stor forskel på Counter Strike og League of Legends. Så find en efterskole, som har fokus på det spil, som du ønsker at blive god til.

Holdånd

Et hold kan betyde om man vinder spillet eller ej. Derfor er det vigtigt at man kan regne med sit hold. For at kunne regne med sit hold, så kræver det teambuilding. Så led efter en efterskole, hvor der er lige så meget fokus på din personlige udvikling, som der er på skabelse af et perfekt hold.

Fysisk træning

En eSport efterskole, hvor der ikke er fokus på den fysiske træning, er ikke holdbar. Det kræver måske ikke samme adræthed som at spille fodbold på høj plan, men det er vigtigt at fysisk træning er en del af undervisningen. Det kræver nemlig en stærk ryg og et godt håndled, for ikke at løbe ind i problemer længere ned i livet fordi man har slidt sin ryg eller håndled op.